کانون تبلیغاتی پردیس

  تلگرام

ضرورت داشتن کانال

درست است که کانال زدن در تلگرام رایگان است ولی برای این که اعضای کانال تان زیاد شود نیاز به تلاش بی وقفه و سرمایه گذاری دارید. روز به روز تعداد کانال هایی که در تلگرام ایجاد می شود زیادتر می شود اما فقط آن هایی در صحنه باقی خواهند ماند که تولید محتوای مستمر و تبلیغات مداوم داشته باشند. بسیاری از افرادی که این روزها کانال ایجاد می کنند، می توانند با بقیه قابلیت های تلگرام از جمله گروه و سوپر گروه به هدف های مدنظرشان دسترسی پیدا کنند. اگر ضرورت مبرم به داشتن کانال ندارید این کار را نکنید چون وقت و پول تان را دور ریخته اید. 

 روش هایی برای ایجاد کانال های پربازدید

۱- لینک Join Chat فراموش نشود

خب حالا کانال را ساخته اید و می خواهید بقیه هم به شما کمک کنند و پستی را که شما برای دعوت دیگران در کانالتان گذاشته اید، به اشتراک بگذارند، آسان ترین راه آن است که لینک عادی یا نام کاربری (User name) کانالتان را به اشتراک بگذارید، ولی بهترین کار این است که به تنظیمات کانالتان بروید Private Channel را انتخاب کنید و قبل از آنکه گزینه تایید را بزنید لینک Join Chat کانالتان را کپی کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید، در جریان باشید که اگر کانالتان عمومی است، به هیچ وجه گزینه تایید زیرآدرس را نزنید و اگر کانالتان هم از اول Private Channel است اصلا نیازی به طی مراحل بالا نیست.

تفاوت لینک Join Chat با لینک معمولی و نام کاربری این است که هر کس بخواهد با این لینک وارد کانالتان شود، حتما قبل از ورود باید به کانال شما اضافه شود تا اجازه ورود داشته باشد و بسیاری از افرادی هم که به این صورت وارد کانال شما می شوند یا بلد نیستند یا به هر دلیلی می مانند و خارج نمی شوند، روش چندان خوبی برای جذب کاربر نیست، ولی خب حالا!

۲- تبلیغات کانال

از بهترین و موثرترین راه ها برای افزایش تعداد اعضای یک کانال تبلیغات بین کانال های مرتبط و پربازدید است. که البته تضمینی نیست و ممکن است با تبلیغات شما کاربر چندانی به کانالتان اضافه نشود، در هر حال اگر قصد سپردن کانالتان را به کانال های پربازدید برای تبلیغ دارید، اول از همه کانال هایی را انتخاب کنید که با موضوع کانال شما هماهنگ هستند چرا که کاربر بیشتری از این کانال ها به کانالتان اضافه می شود و در درجه دوم دقت کنید که حتما کانالی را انتخاب کنید که پست هایش بیشترین تعداد بازدید را در یک زمان مشخص دارند.

هزینه تبلیغ در کانال ها ساز و کار مشخصی ندارد، برخی از کانال ها بنا به تعداد مشخص بازدید، برخی ساعتی و برخی روزی تبلیغ می گیرند. از ساعتی ۶ هزار تومان شروع می شود به بالا، اینکه یک کانال چه قیمتی را روی تبلیغاتش گذاشته به تعداد بازدیدهای یک پست، مخاطبان آن و… بستگی دارد. تبلیغات گمراه کننده و سرکاری ایجاد نکنید اخیراً این مورد زیاد شده است که افراد در کانال ها با پستی جذاب کانال خود را تبلیغ می کنند و کاربر را به کانال خود می کشانند در صورتی که اصلاً در مورد چیزی که در تبلیغ کانال ذکر شده بود هیچ محتوایی ندارند. با این کار اعتماد کاربر را خدشه دار کرده اید و برای وقت او ارزش قائل نشده اید. اکثر کاربران در این گونه مواقع برای انتقام leave می دهند. 

۳- سرمایه گذاری و هزینه 

در حال حاضر در بازار برای چنین کاری در ازای هر هزار کاربر ۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان از شما پول می گیرند، ولی توصیه ما این است که به قیمت های پایین زیاد اعتماد نکنید؛ چرا که احتمال کشاندن کاربرهای غیرمرتبط در این قیمت ها بسیار زیاد است و ممکن است به روش هایی کانالتان را بالا بکشند که اصلا مد نظر شما نیست، از آن بدتر هم اینکه احتمال خروج کاربرهایی که با قیمت های پایین به کانالتان می آیند، در سریع ترین زمان، بسیار زیاد است.

۴- با تولید محتوای با کیفیت کاربر را نگهدارید

به نیازهای مخاطب تان دقت کنید، کیفیت کانال را همیشه بالا نگه دارید و مطمئن باشید که در این صورت مخاطب کانالتان را می پسندد و به سراغتان می آید.

۵- تجزیه و تحلیل آمارها

اگر کاربران نسبتاً زیادی دارید اما تعداد بازدیدهای پست هایتان به نسبت کاربران تان نیست پس اشکالی در کار است. در این مورد شاید بیشتر کاربران کانالتان هشدارهای کانال را بسته اند و تبدیل به مخاطب منفعل شده اند؛ مخاطبانی که سال و ماهی یک بار می آیند، کانال را باز می کنند و یک نگاه سرسری به آخرین پست هایتان می اندازند و می روند، اگر با چنین حالتی رو به رو شدید در سریع ترین زمان ممکن رویه را عوض کنید.

۶- کوتاه و موجز پست بگذارید

یادتان نرود که شما در رسانه ای پست هایتان را منتشر می کنید که وسیله ارتباطی شما با مخاطب تان در بیشتر موارد گوشی تلفن همراه است که نمایشگر کوچکی دارد و همین کوچک بودن باعث می شود حتی متن های کوتاه هم بلند به نظر برسند و مخاطب در برخورد اول با دیدن حجم متن بی خیال خواندنش شود، به نظر می رسد که با توجه به اندازه نمایشگر گوشی های مختلف، حداکثر ۵۰ کلمه برای هر پست متنی کفایت می کند.

۷- پایین هر پست آدرس کانالتان را درج کنید

پست هایی که می گذارید ممکن است که در جاهای دیگری نیز در تلگرام به اشتراک گذاشته شوند و شما باید از این فرصت نهایت استفاده را بکنید، خیلی ساده است آدرس کانالتان را پایین هر پست بگذارید، به این شکل هر کس که از پست شما خوشش آمد، وارد کانالتان می شود، اول یک چرخی می زند و اگر خوشش آمد، مشتری می شود، البته در اینجا هم گذاشتن آدرس Join Chat توصیه می شود.

۸- شناسایی نیازهای مخاطب

برای این که اعضای کانال تان زیاد شود نباید به سلیقه ی خودتان مطلب بگذارید بلکه باید سلیقه ی مخاطب را محور قرار دهید. محتوایی را منتشر کنید که قشر بیشتری آنها را می پسندند. پس با یک آزمون و خطای دوره ای سلیقه مخاطبانتان را مشخص کنید. دلیل اینکه می گوییم آزمون و خطا را دوره ای کنید، این است که ممکن است بعد از یک دوره سلیقه مخاطبانتان عوض شود یا از آن موضوع اشباع شوند یا اصلا با بالارفتن تعدادی کفه ترازوی موضوعات به سمت موضوعات دیگری سنگین شود، پس مدام این کار را انجام دهید. برای مثال در دوره ی امتحانات پست های مربوط به امتحانات بازدید بیشتری دارند و…

۹- عکس محور باشید

مخاطبان شبکه های اجتماعی و ارتباطی و به خصوص تلگرام علاقه زیادی به تصویر دارند و به همین خاطر به پست هایی که عکس داشته باشند، بیشتر توجه می کنند، البته در همه رسانه ها همین وضع است، اما در تلگرام بیشتر. تا می توانید به پست هایی که عکس دارند توجه کنید و حتی می تواند با نرم افزارهایی مثل فتوشاپ، توضیحات را روی عکس درج کنید.

۱۰- ساعت ۱۲ شب به بعد پست نگذارید

اگر به این توصیه دقت نکنید، تعداد زیادی از مخاطبان با هر پست بعد از ساعت ۱۲ شب یا از کانالتان می روند یا اینکه هشدارها را می بندند و به مخاطب منفعل تبدیل می شوند.

۱۱- به حجم پست ها دقت کنید

هر چیزی که بر مبنای بستر اینترنت کار می کند، کیفیت کارش ارتباط مستقیمی با سرعت اینترنت دارد، هر چند تلگرام یکی از سریع ترین اپ های پیام رسان است و با پایین ترین سرعت اینترنتی هم کار می کند، اما این به این معنی نیست که شما هر عکس، فیلم یا سایر فایل ها را با هر حجمی بگذارید، به این نکته دقت کنید که اگر مخاطب نتواند فایلی را که شما گذاشته اید به راحتی باز کند، شاید دو تا سه بار برایش اهمیتی نداشته باشد، اما چندان امید نداشته باشید که در دفعات بعدی هم بتوانید راضی اش کنید که بماند.

۱۲- بیشتر از ۱۰ پست در روز نگذارید

روی مخ نباشید، راه به راه پست نگذارید، مخاطبان، شما را برای اینکه روی نزدیک ترین وسیله شخصی شان باشید برگزیده اند و هیچ کس دوست ندارد در حریم شخصی اش کسی مدام بیخ گوشش سر و صدا راه بیندازد، حداکثر ۱۰ پست در روز و با فواصل زمانی معنی بگذارید، البته اگر روزهای اول ظهور کانال ها بود بیشتر از روزی پنج پست را توصیه نمی کردیم، اما الان آستان تحمل مخاطبان کمی بالاتر رفته و تا روزی ۱۰ پست با فواصل زمانی معین را هم تحمل می کنند. البته این به این معنا نیست که کم پست بگذارید و مثلاً ۱۵ روز پست بگذارید و چند روز نگذارید. چرا که کاربرانی که عضو کانال شما شده اند از شما برای اطلاع رسانی در موضوع مورد علاقه ی شان انتظار دارند پس به صورت روزانه پست ارسال کنید. 

نمونه کارهای شرکت تبلیغاتی پردیس